perjantai 14. lokakuuta 2011

Aamunavaus

Mä en oo ikinä ymmärtäny asiakkaita, jotka toteaa tylysti "no sit ei synny kauppoja", kun oon sanonu etten jotain tee. Ihan kun ne odottais et muuttaisin yht'äkkiä mieleni asiassa, jotta saisin asiakkaan. :D

Kas, siinä oli päivän ensimmäinen ärsytyksen aihe. Muutoin päivä alko hyvin, koska olen ollut hereillä alle tunnin ja olen jo tienannut joidenkin 3 päivän liksan. Yks vakkari herätti mut, ja kyseli voiko tulla 20min sisään. Olisin kovin mielelläni vielä nukkunut, mut olin päättänyt et tänään tienaan ahkerasti, jotta viikonlopun reissusta vois nauttia ilman huonoa omatuntoa maksamattomista laskuista. Aivan, luit oikein.

Mä myös tykkään pitää pillupuhelinta auki, niin kauan kun oon hereillä jos periaatteessa vielä voisin ottaa asiakkaan. Se on joskus vähän huono homma, kun kellon on käynyt puolenyön, prosentuaalisesti puhelut/tekstarit on täyttä kuraa sen jälkeen. Mutta koska mulla on monesti myös aivan päinvastasia kokemuksia, tykkään pitää sitä auki. Myös eilen joku asiakas pisti viestiä, joka on jo käynyt. En tosiaan muista nimen perusteella siitä tyypistä mitään, mutta koska hän oli käynyt aiemmin, ajattelin hänen olevan ihan "ok", niinkun olen nimenkin tallentanut. Sit alkaa tulee tinkimis tekstareita, "et eikö kävis XXe?". No ei se käy. Sit kun olin mennyt nukkumaan jo tuntia aiemmin, niin tulee viestiä, et nyt hän olis tulossa... Ja kello on puol neljä. Huoh. Onneks nukuin.

Tai oikeastaan, oli tänään myös pieni muu ärsytys. Tämä aamun eka, tuttu asiakas, selvisikin tapaamisestaan alle puolen tunnin... Hän oli ensin varannut tunnin ajan, lopulta hänellä oli rahaa vain 45min ja sovittiin sitten n. kolmen vartin aika. Lähtiessään hän totesi, saisiko sen XXe takaisin? Tää on vähä kinkkinen juttu. Se tyyppi on jotenki symppis ja en jaksa vänkää, ni annoin sen sille takas. Mut periaatteessa, jos oot varannu ja maksanu jonkun ajan, ni ei oo mun ongelma josset halua sitä käyttää. Periaatteessa mulla olis saattanu olla tulossa muita asiakkaita, joita olisin siirtänyt eteenpäin sen vartin verran. Periaatteessa mulla saattais olla hyvin kiire päivä ja toi vartti olis pois mun muusta työajasta joka tapauksessa.

Mut niinku sanoin, ni toi on vaikee homma. Joskus oon vänkänny vastaan, tänään en jaksanut. Mut jos oon käsittänyt oikein, niin suurin osa kollegoistani on kanssani samoilla linjoilla, että rahoja ei palauteta, kun aika on varattu ja maksettu. Tähän saa toki kommentoida eriäviä mielipiteitä.

Mullon semmonen tunne, et tää ei jää päivän ainoaks postaukseks.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti