torstai 8. syyskuuta 2011

Syystuulet puhaltaa

Eipä ole juuri ollut mitään sanottavaa koko kesänä.

Luin toista "huorablogia", jossa oli linkki tänne, muistu sit mieleen et jospa itekki kirjottais pitkästä aikaa.

Ollu helvetin paska kesä, enkä oo paljoa tehnyt näitä hommia. Nyt syksyn myötä taas alkaa palaa toimintakyky. Aloitan ens viikolla ihan oikeat työt pitkästä aikaa, ja myös näitä hommia aion tehdä samalla. Puhelin pirisee vieressä, jos olen tallentanut jonkun numeron nimellä "Idiot", en aio vastata. En todellakaan muista miks olen niin sen tallentanut, mut ei tarvii alkaa ottaa selvää. Kaikenlaisia idiootteja tässäkin nähny. Mut myös tosi kivoja tyyppejä.

Yks asiakas on ihastunut muhun. Ekalla tapaamisella panetti niin paljon et annoin sen jäädä muutamaks tunniks tänne paneskelemaan tunnin hinnalla. Pari tapaamista myöhemmin otin sen vaan kahville yks ilta, se tais olla virhe. Nyt se haluaa kovasti tietää mun nimen. Asiakkaaks voin sen ottaa, mut mitään hyväntekeväisyystyötä yksinäisille en ala tällä identiteetillä tekemään. Hyväntekeväisyyttä ja vapaaehtoistyötä teen mielelläni, mutta omana itsenäni. Se on toinen elämä ja eri maaima. Asiakkaat ei kuulu sinne.

Sillon kun alotin nää hommat ja myös tän blogin kirjottamisen, mietin et olis kiva kirjottaa jokasesta asiakkaasta, purkautua tänne sen jälkeen. Ja se toimis myös hyvänä apuvälineenä mun muistille, joka on tosi huono. Mut se jäi heti alkuun, ja oon sen verran kiireinen (=laiska) etten todellisuudessa ehtis kaikista kirjottaa. Energiaa menee paljon maileihin vastaamiseen (jota aloin uudestaan harrastamaan syksyn myötä) ja puhelimessa puhumiseen, ei siinä välttämättä jaksa sit enää blogia kirjottaa kaikesta. Mut olis kyl kiva tietää kuinka monta asiakasta mulla on ollut, tällä hetkellä ei ole mitään hajua. En ole tehnyt näitä hommia kun vasta maaliskuusta, mutta asiakkaita on jo kertynyt varmasti lukuisia kymmeniä. Ja vakkareitakin on tullut, se on kiva. Kivempi ottaa vastaan asiakas, jonka on jo tavannut. Saattaa muistaa sen mieltymyksiä, ja tarvitsee vähemmän pelätä sen olevan hullu raiskari. Plus se on parasta feed backia, että mun luokse halutaan palata kerta toisensa jälkeen.

Joskus kuumottaa tää puhelimeen vastailu. Monesti laitan siksi aikaa musan hiljemmalle taikka pois kokonaan, ja selitän hinnoista yms. ehdoista. Mulla on myös melkein aina ikkunat ja partsin ovi auki. Kuumottaa naapurit. Tuskin ketään kiinnostaa kuunnella mun puheluita, mut jos sattuis vahingossa kuulemaan osankin yhdestä puhelusta, niin sen jälkeen varmasti jotain naapurikyylää alkais kiinnostaa. Pitäs aina olla asteen varovaisempi.

Nyt voisin taas palata kiireiseen arkeeni ja tehdä jotain "rakentavaa". Katsellaan millon jaksan taas kirjotella lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti